Skip to content

Zakładanie profilu na PUE ZUS

 Jeśli zależy Ci na otrzymaniu bonu turystycznego dla Twojej firmy, to profil na PUE ZUS jest niezbędny. Podpowiemy Ci krok po kroku, jak założyć konto w systemie. Co ważne, możesz to zrobić na kilka sposobów.

Możesz zarejestrować się w systemie ZUS PUE logowanie poprzez:

– korzystając z profilu zaufanego lub login.gov.pl

– posługując się kwalifikowanym podpisem elektronicznym (e-podpisem)

– korzystając z bankowości elektronicznej.

Obecnie z PUE ZUS współpracują następujące banki: PKO Bank Polski (iPKO, Inteligo), BOŚ Bank, Millenium, Citi handlowy, ING Bank Śląski. Jeśli nie posiadasz profilu zaufanego lub dostępu do bankowości elektronicznej i nie możesz zarejestrować się za pośrednictwem tych kanałów, możesz również zgłosić się do oddziału ZUS w ciągu 7 dni od rejestracji w celu potwierdzenia swoich danych. Podczas wizyty w oddziale powinieneś mieć przy sobie dowód osobisty.

Aby zarejestrować się na PUE, musisz podać dane takie jak: imię, nazwisko i numer PESEL. Wymagane jest również podanie adresu e-mail, przy czym podanie numeru telefonu komórkowego jest opcjonalne.

Przedsiębiorcy, którzy korzystają z formularza rejestracyjnego dla przedsiębiorców, muszą również podać swój numer NIP. Jeśli zarejestrowałeś się za pomocą profilu zaufanego lub zaloguj.gov.pl, kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub bankowości elektronicznej, niektóre dane zostaną uzupełnione automatycznie i nie będzie można ich zmienić.

Jedną z czynności niezbędnych do rejestracji jest zdefiniowanie hasła dostępu do PUE. Hasło nie powinno składać się z imienia, nazwiska i daty urodzenia – należy użyć co najmniej ośmiu znaków, w tym wielkich liter, małych liter, cyfr i znaków specjalnych.

Zarejestrowani użytkownicy mogą zalogować się do systemu, korzystając z następujących opcji:

1. TWÓJ PROFIL ZAUFANY – poprzez wprowadzenie nazwy użytkownika lub adresu e-mail.

2. SWÓJ KWALIFIKOWANY PODPIS ELEKTRONICZNY – po przekierowaniu na stronę rejestracji należy przyłożyć kartę kwalifikowanego podpisu elektronicznego do czytnika kart kryptograficznych i kliknąć PODPISZ OŚWIADCZENIE, a następnie wybrać swój kwalifikowany podpis elektroniczny i podać PIN do niego;

3. TWOJA BANKOWOŚĆ ELEKTRONICZNA – poprzez kliknięcie na logo swojego banku na stronie bankowości elektronicznej;

4. LOGIN.GOV.PL – poprzez dokonanie wyboru narzędzia do logowania się e-kartą (smartfon z modułem NFC i aplikacją mobilną eDO App lub czytnik NFC podłączony do komputera).


Po wprowadzeniu swoich danych i zaakceptowaniu regulaminu zostaniesz poproszony o potwierdzenie zgody na otrzymywanie informacji dotyczących zabezpieczenia społecznego i bieżącej działalności ZUS. Musisz także potwierdzić, że nie jesteś robotem. Na koniec kliknij przycisk REJESTRUJ PROFIL.

W oknie, które wyświetli się po udanej rejestracji, znajdziesz swój login, który również zostanie wysłany na adres e-mail podany podczas rejestracji.

Jeśli założysz profil za pomocą formularza, a nie profilu zaufanego, logowania.gov.pl, bankowości elektronicznej lub kwalifikowanego podpisu elektronicznego, powinieneś w ciągu 7 dni udać się do oddziału ZUS w celu potwierdzenia rejestracji.

3 komentarze

  1. Julia
    20 czerwca 2022 @ 09:33

    Ale bardzo dobrze, że istnieje taka procedura zakładania pue zus, ponieważ może to być bardzo trudne i zagmatwane.

  2. Halina
    20 czerwca 2022 @ 09:33

    Uważam jednak, że powinno być obowiązkowe, aby wszystkie pue zusy były prowadzone przez profesjonalistę, ponieważ te systemy są bardzo awaryjne. Wiele osób próbuje zakładać własne pue zusy, ale nie wie, co robi.

  3. Adam
    20 czerwca 2022 @ 09:34

    Konfiguracja systemu PUE ZUS może być długim i trudnym procesem. Ale po jego zakończeniu będziesz miał system, który pomoże Ci oszczędzać energię i pieniądze, a jednocześnie ograniczy emisję dwutlenku węgla w Twoim domu.

Dodaj komentarz